Tijdens onze heenreis naar Saaiburg werd ik verrast door een e-mailbericht die ik in eerste instantie niet kon plaatsen. Toevallig stond de auto net aan de snellader waardoor ik even tijd had om te onderzoeken wat het bericht inhield.
Het zit zo: tijdens onze zomervakantie in 2019 naar Oostenrijk had ik het kenteken van onze rode Renault Clio aangemeld om op kenteken tol te betalen. Lekker zorgeloos doorrijden naar de bestemming was het vakantie idee van 2019. Het ging prima en we hadden genoten van dit mooie land.
Na vijf jaar trouwe dienst deden wij in 2020 de Clio van de hand. Hopende dat een nieuwe eigenaar er net zo blij mee zou zijn als wij waren. Mooie herinneringen hadden wij gemaakt met onze rode Clio.
Bijna 4,5 jaar later deed de Clio van zich horen: Vinceprins had er nooit meer aan gedacht om het kenteken van de rode Clio af te melden bij Asfinag .... de uitbater van de digitale trajecttol in Oostenrijk.
De 'nieuwe' eigenaar ging toevallig op vakantie in Oostenrijk en kwam op de heenweg op een toltraject terecht. Omdat het kenteken gerigistreerd STOND via Vinceprins' account, ging de slagboom automatisch open. Daar hoefde de 'nieuwe' eigenaar niets voor te doen. Omdat de creditcard die was gekoppeld niet meer actief is kreeg ik een mail met de factuur om 11 euro af te tikken.
Dezelfde avond heb ik het kenteken van de Clio verwijderd uit mijn account. Het is bij die ene factuur gebleven. De 'nieuwe' eigenaar zal op de terugreis wel verbaasd zijn geweest dat de slagboom niet open ging ... zouden ze de slagboom er uit gereden hebben?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten