Heb je een abo en wil je iets wijzigen zoals opzeggen ofzo?
Volg hieronder het relaas van de strijd van Vinceprins versus Het Net. Als je het niet meer snapt dan verzoek ik je om vooral GEEN contact met mij op te nemen want ik begrijp het zelf ook niet (meer). Hieronder een aangetekende brief, welke naar Het Net is verzonden.
Het uitzoeken van 28 bijlagen en het tikken van de brief heeft Vinceprins errug veel tijd gekost dus geniet van dit smeuïge verhaal. Als je niet veel tijd heb of je zit op het werk dan kan je beter niet aan dit verhaal beginnen.
Het Net
T.a.v. afdeling klantenreacties
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
Vinceprins' stad, een dag in april 2007
Referentie: Ex - klantnummer 69
Onderwerp: klacht m.b.t. opzegging overeenkomst ADSL met overname
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 september 2006 heb ik uw afdeling ‘ADSL Desk/Opzeggingen’ schriftelijk geïnformeerd over het feit dat ik een andere provider de opdracht had gegeven om mijn ADSL-verbinding over te nemen per 16 november 2006. (16-11-2006 was tevens einddatum contract Het Net)
Om deze reden heb ik in deze brief (zie bijlage 01) aangegeven mijn huidige ADSL-abonnement per direct beëindigen, met in acht name van mijn contractuele opzegtermijn van 1 maand.
Omdat ik 1 maand na het versturen van mijn brief nog niets van Het Net had vernomen en de opzegtermijn van 1 maand (16 oktober 2006) erg dichtbij kwam heb ik op 10 oktober 2006
Het Net een e-mail gestuurd (zie bijlage 02) met het verzoek om mij de bevestiging van de opzegging z.s.m. te doen toekomen en daarbij het verzoek dat Het Net haar administratie dient te controleren om misverstanden te voorkomen.
Op 10 oktober 2006 heb ik dan ook van Helpdesk Het Net een bevestiging per e-mail ontvangen (zie bijlage 03) dat mijn vraag ontvangen was en dat men mij z.s.m. zou antwoorden.
Op 20 oktober 2006 heb ik via de e-mail de bevestiging ontvangen (zie bijlage 04) dat Het Net de relatie met mij beëindigt. Achteraf heb ik opgemerkt dat Het Net in deze e-mail de einddatum voor het ADSL Snel Surfen heeft verzuimd om in te vullen. Wel staat de einddatum genoteerd voor de dienst Het Net Mobile op d.d. 15 augustus 2002. Echter ontving ik op 21 oktober 2006 een e-mail van Het Net dat de opzegging van Het Net Mobile werd beëindigd op 21 oktober 2006 (zie bijlage 05).
Naar mijn mening geen probleem want ik had op 10 oktober 2006 een bericht gestuurd naar Het Net, welke ze ontvangen hadden en ik nog antwoord op zou krijgen (bijlage 03).
Ik dacht dat alles gewoon goed zou komen.
Op 16 november heeft de andere provider haar ADSL verbinding opgeleverd en kon ik gebruik maken van haar diensten . In de overname van de ADSL lijn met KPN is niets misgegaan.
KPN heeft ook met mij in één keer alles correct afgehandeld en tevens het teveel betaalde abonnementsgeld voor de ADSL aansluiting aan mij terug betaald. Tot zover was ik van mening dat alles dan toch nog goed was gekomen.
Totdat ik op 21 december 2006 van Het Net een factuur per e-mail ontving voor de periode 16-12-2006 tot en met 15-01-2007. Meteen heb ik een e-mail gestuurd (zie bijlage 06) naar Het Net dat dit niet juist is en dat Het Net het e.e.a. dient te controleren en dient te verwerken in haar administratie. Op 24 december ontvang ik van Helpdesk Het Net de bevestiging per e-mail ontvangen dat mijn vraag ontvangen was en dat men mij z.s.m. zou antwoorden (zie bijlage 07).
Op 26 december 2007 ontvang ik van Het Net via de e-mail een automatisch gegenereerd antwoord (zie bijlage 08) met de antwoorden op de meest voorkomende gestelde vragen.
Na het lezen van het antwoord op punt 3 (zie bijlage 08) heb ik het automatische ten onterechte geïncasseerde abonnementsgeld á 3 euro op 27 december 2007 teruggehaald bij mijn bank. Ten eerste omdat ik al ruim vóór het verstrijken van het abonnement het contract heb opgezegd en dus geen lopend abonnement/contract meer heb bij Het Net. Ten tweede ben ik van mening dat ik geen schriftelijke bevestigingen naar Het Net toe dient te sturen die Het Net zelf naar mij toegestuurd heeft; naar mijn mening dient Het Net zelf haar administratie up to date te houden.
Het bovenstaande verhaal heb ik op 27 december 2006 naar Het Net gemaild (zie bijlage 09) en nog diezelfde avond ontving ik van Helpdesk Het Net de bevestiging per e-mail dat mijn vraag ontvangen was en dat men mij z.s.m. zou antwoorden (zie ook bijlage 09).
Op 30 december ontving ik per e-mail van Helpdesk Het Net dat mijn bericht was doorgestuurd naar de afdeling debiteuren en dat Het Net er naar streeft om zo spoedig mogelijk een antwoord te sturen (zie bijlage 10).
Op 02 januari 2007 ontvang ik per e-mail van Administratie HetNet Internet (zie bijlage 11) een herinnering dat er door mij € 3,00 is teruggeboekt en dat ik dit bedrag dient over te boeken op een in deze e-mail opgegeven girorekening. Dat ik het bedrag heb teruggeboekt is juist en dat had ik ook al doorgegeven aan Het Net (zie bijlage 09).
Nog diezelfde avond (02 januari 2007) heb ik geantwoord naar Het Net waarin ik verwees naar de door Het Net aangemaakte factuurnummers en incidentnummers, mijn opzegging per brief op d.d.10 september 2006 en mijn e-mail van 21 december .
Tevens stel ik in mijn bericht om, in afwachting op de reactie van de aanmaak van het laatste incidentnummer waarbij mijn bericht was doorverzonden naar de afdeling debiteuren, contact op te nemen met de debiteurenafdeling van Het Net (zie bijlage 12).
Ook verzoek ik in mijn bericht om geen nieuw incidentnummer aan te maken om alles enigszins nog een beetje overzichtelijk te houden.
Wederom tot mijn ergernis komt mijn beantwoorde bericht niet aan en probeer ik het enkele malen opnieuw. Helaas zonder resultaat (zie bijlage 13 tot en met 17).
Omdat mijn beantwoorde e-mailberichten niet aankomen bij herinnering@hetnet.nl ben ik genoodzaakt om mijn e-mail naar het e-mailadres info@hetnet.nl te versturen met het risico dat er waarschijnlijk weer een nieuw incidentnummer wordt aangemaakt. Echter is de gestelde mogelijkheid van Het Net om per e-mail te corresponderen de meest snelle en voordelige manier omdat de telefonische helpdesk á € 0,45 cent per minuut kost en de wachttijden erg lang zijn. Vooraf diverse forums bekijken op het internet van diverse consumentensites is dan ook erg handig. Tevens merk ik via deze sites op dat ik niet de enige ben die problemen ondervindt met Het Net en dat er meer regel is in dit soort praktijken dan uitzondering.
Om te voorkomen dat ik via de telefonische Helpdesk van Het Net alsnog aan de € 3,00 kom of zelfs nog meer, besluit ik op 03 januari 2007 mijn bericht per e-mail te versuren naar info@hetnet.nl (zie bijlage 18). Dezelfde dag ontvang ik van Helpdesk Het Net de bevestiging per e-mail dat mijn vraag ontvangen was en dat men mij z.s.m. zou antwoorden. Tot mijn teleurstelling met weer een nieuw incidentnummer (zie ook bijlage 18).
Dezelfde middag nog op 03 januari 2007 ontvang ik van Het Net via de e-mail een automatisch gegenereerd antwoord (zie bijlage 19) met de antwoorden op de meest voorkomende gestelde vragen. Helaas dezelfde al als ik op 26 december 2006 al had ontvangen (zie bijlage 08).
Op dit moment besloot ik om niet meer te reageren omdat, ten eerste Het Net mij in een vicieuze cirkel manoeuvreerde en ten tweede, ik in de veronderstelling was dat ik de reactie van de afdeling debiteuren af diende te wachten.
Tot mijn grote verbazing ontvang ik op 17 januari 2007 wederom per e-mail een nieuwe factuur van Het Net voor de periode 16-01-2007 tot en met 15-02-2007. Op 19 januari laat ik mijn bank het onterecht geïncasseerde abonnementsgeld storneren. Mijn bank adviseerde mij om een “rode kaart” naar Het Net te sturen zodat Het Net verplicht is om de automatische incasso per direct te stoppen.
Op 24 januari 2007 stuur ik weer een e-mailbericht naar Het Net (bijlage 20) waarin ik refereer naar alle correspondentie en aangeef dat ik de ten onterecht geïncasseerde € 3,00 heb gestorneerd. Tevens geef ik aan dat ik een “rode kaart” opstuur naar Het Net om de automatisch incasso per direct te beëindigen. Deze “rode kaart” heb ik verstuurd naar het adres, welke ik had gevonden via de informatie die op de website van Het Net stond vermeld (bijlage 23).
Op 24 januari ontvang ik weer van Helpdesk Het Net de bevestiging per e-mail dat mijn vraag ontvangen was en dat men mij z.s.m. zou antwoorden. Tot mijn teleurstelling met weer een nieuw incidentnummer (zie bijlage 21). Inmiddels zie ik allang door de bomen het bos niet meer. Gelaten en totaal niet serieus genomen door Het Net wacht ik maar weer af wat er gaat gebeuren.
Rond dezelfde tijd ontvang ik per post van Het Net een brief, welke is gedateerd op 22 januari 2007 (bijlage 22) waarin men stelt dat een openstaande factuur nog niet is betaald en dat ik deze dient te voldoen omdat anders per 31 januari de internetdiensten van Het Net aan mij worden geblokkeerd. Enigszins juich ik dit toe en wens ik nog een stap verder te gaan: beëindig zo snel mogelijk met terugwerkende kracht het contract. Uiteraard ben ik niet bereid om de onterecht gestuurde facturen te voldoen. Toch besluit ik op dat moment om geen actie te ondernemen omdat ik op 24 januari 2007 weer een bevestiging per e-mail had ontvangen van Helpdesk Het Net (bijlage 21) en omdat ik van mening was dat ik toch de reactie van de debiteurenadministratie diende af te wachten.
Op 26 januari 2007 ontvang ik van Het Net via de e-mail voor de derde maal een automatisch gegenereerd antwoord (zie bijlage 24) met de antwoorden op de meest voorkomende gestelde vragen. Helaas dezelfde al als ik op 26 december 2006 en op 03 januari 2007 al had ontvangen (zie bijlage 08 en bijlage 19). Het maakte niets uit de acties die ik ondernam.
Mijn besluit stond toen echt vast; ik reageer niet meer in de veronderstelling dat wanneer ik maar lang genoeg de onterecht geïncasseerde euro’s zou laten storneren door mijn bank, Het Net vanzelf wel zou gaan beseffen dat er iets niet in orde zou zijn waarna Het Net op een servicegerichte en consument waardige manier contact met mij op zou nemen.
Jaren lang had ik met tevredenheid de diensten van Het Net afgenomen en zorgde er altijd voor dat Het Net elke maand het verschuldigde bedrag van mijn rekening af kon schrijven. Dan kan het toch niet anders zijn dat dit in orde komt? Wellicht zou ik nog een antwoord krijgen van de afdeling debiteuren?
Laat ik nu op 06 februari 2007 van Helpdesk Het Net een e-mailbericht ontvangen waarin Het Net mij laat weten dat, naar aanleiding van mijn e-mailbericht van 10 oktober 2006, Het Net mijn bericht heeft doorgestuurd naar de juiste afdeling en dat deze afdeling mijn bericht zo zorgvuldig mogelijk afhandelt. Het Net stelt in haar bericht dat ze hiervoor echter wel meer tijd nodig dan ik normaal bij de behandeling van vragen van Het Net gewend ben. Tevens stelt Het Net dat in geval van opzegging uiteraard de datum van ontvangst van de e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van mijn opzegging gelden. Mogelijk zou één van de medewerkers van Het Net telefonisch contact met mij opnemen via het hen van mij bekende telefoonnummer (zie bijlage 25).
Deze e-mail van Het Net lijkt mij erg duidelijk, mijn brief van 10 september 2006 (bijlage 01) was ruimschoots gedateerd vóór het verstrijken van de opzegtermijn en zelfs al mocht Het Net deze brief om welke reden dan ook niet hebben ontvangen, dan zou mijn verzonden e-mail van 10 oktober 2006 (bijlage 02) ook nog voldoende zijn omdat Het Net in het bericht stelt dat in geval van opzegging de datum van ontvangst van de e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van mijn opzegging zou gelden. Omdat Het Net mij op 10 oktober 2006 een bevestiging stuurt dat mijn e-mailbericht was ontvangen (bijlage 03) moest alles tóch nog in orde komen. Naar mijn mening had eindelijk had iemand één van mijn berichten behandelt die wist hoe het moest en hoe het werkt bij Het Net.
Op 20 februari 2007 wordt er weer automatisch abonnementsgeld geïncasseerd door Het Net.
Ik hoef nu niet nog een keer te vertellen dat dit onterecht werd geïncasseerd. Schandaliger vind ik het dan nog dat het versturen van de “rode kaart” circa 4 weken eerder, totaal geen nut heeft gehad. Mijn vertrouwen en geduld , welke ik naar mijn mening erg lang vast had kunnen houden, was en is nu écht weg en op.
Weer moest ik naar mijn bank toe om het bedrag te laten storneren. Toen ik deze taferelen aan de bankmedewerkerster vertelde keek zij er niet van op en kwam haar dit erg bekend voor.
Op mijn verzoek heeft de bank mij de mogelijkheden uiteengezet wat ik kan doen om deze onzin van incasseren te stoppen. Ik heb de bank vanaf dat moment opdracht gegeven om het rekeningnummer van Het Net te laten blokkeren zodat Het Net er nooit meer geld vanaf kan halen. Mijn geduld is dan ook echt op.
Een tijd lang krijg ik geen berichten van Het Net. Wordt ik ook niet gebeld door een medewerker van Het Net naar aanleiding van de 2 berichten die zouden zijn doorgestuurd naar de juiste afdelingen. Hoef ik geen geld meer te storneren en geniet ik van de diensten die de andere provider mij levert. Naar mijn idee was het welletjes zo en zocht Het Net het maar lekker uit zolang Het Net mij nu maar met rust zou laten. Al mijn inspanningen naar Het Net toe ten spijt: het maakte toch niets uit.
Volgens mij heb ik in de maand maart 2007 geen e-mail ontvangen met een nieuwe factuur. Mogelijk was Het Net in de veronderstelling dat ik toch geen internet meer had omdat Het Net mij, naar alle waarschijnlijkheid had geblokkeerd van al haar onterecht geleverde diensten na het verstrijken van de contractsperiode.
Plotseling ontvang ik op 17 april toch weer een e-mail bericht met een nieuwe factuur van onterecht geleverde diensten voor de periode 16-04-2007 tot en met 15-05-2007.
Gezien mijn ervaring met Het Net besluit ik om niet te reageren.
Omstreeks dezelfde periode ontvang ik een brief van Het Net (zie bijlage 26), welke is gedateerd op 16 april 2007, waarin Het Net stelt dat per 20 februari de internetdiensten zijn geblokkeerd omdat ik nalatig ben gebleven in het betalen van de factuur. Kort samengevat wordt in de brief gesteld dat de overeenkomst per 24 april 2007 wordt beëindigt.
Voor inlichtingen over deze brief kan ik een telefoonnummer bellen, welke naar mijn mening, niet zo duur is als het nummer van de Helpdesk á € 0,45 per minuut.
Echter, gezien het feit dat dit voor mij de druppel is en ik mogelijk erg onaardig uit zou kunnen vallen tegen de persoon die op dat moment de telefoon aanneemt, lijkt het mij verstandiger om dit nummer NIET te bellen.
Daarentegen heb ik besloten om :
· een paar uur te besteden van mijn kostbare vrije tijd om deze brief te schrijven;
· bijna 30 bijlagen uit te zoeken, te selecteren en uit te printen;
· deze brief aangetekend naar Het Net op te sturen wat mij extra geld kost;
· dat dit het laatste is wat ik doe voor en met Het Net.
Het lijkt mij, dat na het lezen van deze brief en bijlagen alles erg duidelijk zal zijn. Graag ontvang ik dan ook per post een brief van Het Net waarin:
· Het Net stelt dat met terugwerkende kracht de overeenkomst is ontbonden;
· ik geen bedragen verschuldigd ben aan Het Net;
· mij wordt uitgelegd hoe dit alles kan gebeuren;
· Het Net aan mij haar excuus aanbiedt;
· Het Net belooft mij verder nooit meer lastig te zullen vallen.
Wanneer deze zaken niet zijn afgerond en opgelost in een redelijke termijn van 4 weken vanaf deze briefdatum, zal ik stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat Het Net zich houdt aan gestelde afspraken en fatsoensnormen en dat deze onzin stopt. Tevens zal ik dan de tijd, welke ik tot nu toe heb gespendeerd aan dit alles, de energie en computergebruik, het gespendeerde geld aan papier, printer toner e.d. en het aangetekend versturen van deze brief gaan verhalen op Het Net.
Ik verwacht op korte termijn per post van u een brief te ontvangen met de hierboven beschreven verzoeken.
Hoogachtend,
Vinceprins Sr.
P.S. Om te voorkomen dat de suggestie kan worden gewekt dat brieven naar verkeerde adressen zijn verstuurd, heb ik deze adressen voor de zekerheid opgezocht en gecontroleerd via de klantenservicepagina’s van Het Net. De resultaten en dus de weegegeven informatie, welke Het Net mij gaf via hun website kunt u zien in bijlage 27 en in bijlage 28.
1 opmerking:
Op 18 mei heb ik weer een factuur gehad voor de maand mei terwijl het aangetekende pakket op 26 april j.l. is aangekomen, opgehaald en is getekend. Wat moet je nu nog meer in deze wereld. Schijt op HetNet. HetNet is pet. Met HetNet weg met de pret. Retteketet weg met HetNet. Ach get HetNet? eikels.
Een reactie posten